Mat Sabu - Antara 'Ok' dan 'Tak Ok'

Wednesday 15 June 2011

Kalau Mat sabu boleh tegur orang lain yang dianggapnya tersesat jalan, namun apabila ada orang lain pula tegur Mat Sabu kerana dianggap terlebih cakap ada pula peminat setia Mat Sabu dan penyokong tegarnya yang panas telinga tak tahan dan tak sanggup orang tegur 'idola' mereka.

Apa salahnya menegur, kalau kita tak buat salah ambil saja teguran itu untuk masa mendatang, kalau salah cubalah berubah, tak payahlah nak maki-maki kata orang bodoh atau bangang dan sebagainya macam mana ada orang-orang tertentu yang suka maki-maki orang di atas pentas.


mari kita lihat beberapa kenyataan Mat sabu yang 'Ok':

  1. Pas tak sesekali bekerjasama dengan Umno.
  2. Haji Hadi boleh ganti Anwar Ibrahim.
  3. Skandal seks, tak apa, kisah lama.
  4. Perkasakan majlis syura ulama.
  5. Belum tentu PR boleh menang sekali lagi di Selangor.
  6. Perubahan struktur kepimpinan Pas adalah persediaan untuk PRU.
kenyataan Mat Sabu yang 'Tak Ok':
  1. Yakin menang kalau bertanding sekarang di Bukit Bintang. Nampak yakin terlebih dan cakap besarpun ada.
  2. Mahu ubah kawasan pertandingan untuk lawan tempat yang ramai bukan melayu kerana orang bukan melayu telah ramai yang sokong Pas. Sedarlah sikit orang cina sokong Pas sebab DAP atau PKR geng Pas, kalau Pas sendiri-sendiri belum tentu orang cina nak bagi kat Pas. Jangan lah nak perasan sangat.
  3. Tidak ada strategi untuk mengembalikan sokongan orang melayu pada Pas, Mat Sabu asyik seronok highlight orang cina sokong Pas.
  4. Kenyataannya agar mencontohi Pulau Pinang juga seperti asyik memuji-muji DAP, dah masih berkisar dalam usaha nak tawan hati orang cina untuk sokong Pas, kerajaan pimpinan orang Melayu di kedah dan Kelantan lekeh!. Kalau nak perlekehkan sangat Kelantan dan Kedah perlekehkan di dalam mesyuarat Pas secara tertutup berserta dengan fact&figure, bukankah dia orang no 2 Pas?
  5.  Orang Pas berebut beratur untuk dapatkan jawatan Datuk. Kerana kita tak sudi di beri jawatan Datuk janganlah kita anggap orang lain lekeh, sebenarnya bagi tahu kat orang yang kita menolak untuk jawatan datuk menunjukkan kita besar diri dan rasa lebih hebat dari orang lain. Baca sini
  6. Mungkin akan ada lagi kenyataan demi kenyataan tak ok Mat sabu....atau mungkin tak ada dah...wallahu'alam.

Share on :

2 comments:

  1. Ada Mat Sabu melenting dengan tulisan kau?

    Ada Mat Sabu melenting dengan orang yang kritik dia?

    Haram dia tak ambil port pun.

    Yang melenting tu orang yang faham diri Mat Sabu, sebab pada mereka, kau menghina Mat Sabu sebab cuba menyuruh Mat Sabu mengubah perwatakannya yang memang akan pukul UMNO habis-habisan.

    Pada aku tak salah apa yang kau tulis, dan tak salah juga apa mereka komenkan.

    Masing-masing ada pandangannya.

    ReplyDelete
  2. Kalu macam tu baguih la anon oooiii!!! hang memang terbuka !

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License