Dibuang keahlian gym sebab seksi dan kuat menjerit ! pelik tetapi benar.

Wednesday 25 May 2011

Loke
Ini cerita lawak yang pertama kali saya dengar dari sebuah gym berbayar terkenal di seluruh dunia. Ia berlaku di negara kita di mana ibu kepada 2 orang anak telah ditamatkan "membership"nya daripada kelab tersebut atas alasan berpakaian terlalu seksi dan kuat menjarit ketika bersenam.

Syarikat gym itu terpaksa berbuat begitu kerana takut kehilangan lebih ramai pelanggannya yang lain. Ramai pelanggan yang mengadu tentang pakaian wanita tersebut dan terganggu dengan suaranya yang suka menjerit ketika bersenam. Ada juga pelanggan yang menulis surat aduan rasmi sipa ditanda tangani beberapa pelanggan yang lain tentang hal tersebut.

Hairan bin ajaib dengan apa yang berlaku di atas, cuba pergi lihat di dalam gym yang banyak bersepah di seluruh pusat bandar bagaimana amoi-amoi berpakaia ketika mereka bersenam. Sejak dulu lagi pakaian amoi-amoi kenakan ketika bersenam amat mengiurkan lelaki sasa yang dahaga, tapi tak ada dengar lagi yang kena buang.

Dalam hal menjerit, biasalah bila angkat besi, kebanyakan orang akan buat sedikit jeritan untuk kepuasan.

Sebenarnya saya yakin mereka tak tahan lihat makcik tersebut tak berapa comel tetapi berpakaian seksi. Bila kita tak comel, apa saja yang kita buat serba tak kena hatta cara kita pegang sudu dan garfu pun akan ada orang komplain.

Cuba kalau yang berpakaian seksi tersebut rupanya seperti Jessica Alba, sudah tentu pengurusan gym itu akan di belasah andaikata menamatkan membership Jessica Alba.

Manusia memang begitu sikapnya, diskriminasi terhadap rupa paras berlaku di mana-mana. Ini juga satu pengajaran kepada kaum wanita yang rasa dirinya tak cantik atau jelik agar jangan gunakan alasan itu untuk tidak menutup aurat dan berpakaian sopan, kerana anda mendedahkan diri anda kepada bahaya akibat orang lain meluat.

Pengajarannya adalah, tutup aurat tetap ada kelebihan samada pada yang comel bergetah ataupun yang hodoh. Kalau comel boleh elak orang naik atas kita, kalau hodoh untuk elak orang buat aniaya terhadap kita.

Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License