Kalau Jadi Kat Penang, Masuk Muka Depan utusan Dan Berita Utama TV3, RTM1 3 Bulan Berturut-Turut!

Thursday 21 April 2011


PUTRAJAYA: Kira-kira 30 penduduk Ladang Bukit Jalil termasuk wanita dan kanak-kanak mengadakan demonstrasi di pintu masuk bangunan Perdana Putra, di Putrajaya bagi  membantah pengusiran paksa oleh Dewan Bandaraya Kuala Lumpur (DBKL).
Mereka menuntut 4 ekar tanah bagi menggantikan 26 ekar tanah yang diambil secara paksa oleh Bukit Jalil Development Sdn Bhd untuk tujuan pembangunan.
Kumpulan ini turut melaungkan “Menteri Jangan Tipu Rakyat”, “DBKL Kejam” dan “Kami bukan setinggan” ketika berhimpun di hadapan bangunan berkenaan.

Turut hadir, Setiausaha Agung Parti Sosialis Malaysia (PSM) S Arutchelvam dan Penyelaras Jaringan Rakyat Tertindas, (JERIT), Nalini Ellumalai.
Sehingga berita ini dilaporkan, petisyen membantah perobohan yang ditujukan kepada Perdana Menteri Najib masih belum dapat dihantar.
Menurut Nalini , sehingga kini mereka masih lagi menunggu wakil Perdana Menteri untuk menerima memorandum tersebut.
Ladang Bukit Jalil yang masih menempatkan beberapa rumah bekas pekerja ladang berkenaan kini berhadapan risiko dipindahkan apabila DBKL mengemukakan notis pengusiran kepada mereka.
Kawasan penempatan mereka dianggap sebagai setinggan sedangkan penduduk berkenaan selama ini sudah menetap dan bekerja di ladang itu sejak sekian lama.
Keadilandaily.com difahamkan, permohonan injunksi penduduk Ladang Bukit Jalil bagi menghentikan pengusiran tersebut akan diputuskan pada 27 April di Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur

Share on :

1 comment:

  1. GEMPAR!!!!!! Umat Islam di Malaysia dihina lagi!!! sebarkan!!!

    http://www.pisau.net/2011/04/penangmasjid-itu-merupakan-jasa-busuk.html

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License