Zahrain Lari Keluar Dari PKR Sebelum Mengadap Lembaga Disiplin Parti - Takut La Tu!

Friday 12 February 2010

Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Hashim mengumumkan dirinya keluar dari PKR dan kini menjadi Ahli DUN bebas. Beliau menyatakan tindakannya keluar dari parti atas rasa tidak puas hati terhadap DAP.

Tidakkah anda rasa pelik apabila seseorang ahli parti PKR keluar dari PKR kerana tak puas hati dengan parti lain iaitu DAP?. Kini timbul pula rasa kesalnya atas isu Sept 16 yang tak berlaku seperti apa yang di canangkan oleh Anwar Ibrahim dan mula mengecam kepimpinan Anwar Ibrahim.

Ada sesuatu yang tak kena dengan Zahrain ni. Nampaknya dia cabut lari dulu sebelum berhadapan dengan lembaga disiplin parti atas segala tuduhannya.


Saya rasa kempunan untuk melihat dia membuktikan segala tuduhannya terhadap ketua menteri Pulau Pinang yang saya mula rasa bahwa dia hanya menuduh tanpa ada apa-apa hujah atau bukti yang boleh dipegang jadi sebelum pecah tembelang lebih baik dia lari dulu.

Jika ini berlarutan, saya menjangkakan bahawa PKR akan menjadi seperti Parti Semangat 46 suatu ketika dulu, akan lenyap dan tinggal sejarah.

Mungkin PRU13 merupakan pilihanraya terakhir PKR bertanding dan selepas itu tamat riwayatnya. Ramai ahlinya dari Umno akan masuk semula Umno, mungkin ada seorang dua yang akan masuk Pas. Yang berbangsa cina pula akan masuk DAP atau PCM.

Anwar Ibrahim akan masuk semula Umno, itupun setelah Dr Mahathir meninggal. Anwar akan menjadi pengganti Ku Li sekarang ini, eloklah Anwar Ibrahim rapat dengan Ku Li untuk berlajar serba sedikit bagaimana rasanya berada dalam situasinya sekarang.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License