Malaysia Menuju Ke Arah Kehancuran - PERC

Thursday 11 February 2010

Syarikat perunding ekonomi dan politik yang berpusat di Hong Kong memberikan laporan yang amat buruk terhadap kestabilan negara kita Malaysia. Ia menekankan bahawa Malaysia dikuasai oleh segolongan minoriti kecil yang boleh buat apa saja yang mereka suka untuk kepentingan mereka.

Laporan ini amat menggugat kedudukan Malaysia sebagai negara yang boleh menarik minat para pelabur. Apabila tiada pelabur yang minat datang ke sini, alamat aktiviti ekonomi kita akan menguncup, alamat banyak orang yang akan hilang pekerjaan, dibuang kerja, yang baru tamat pengajian tak ada kerja kosong, yang berniaga tak ada yang mampu beli, akan ramai yang berniaga dari yang mampu membeli....


Baca laporan penuh PERC di sini.

Ini pula latahan TPM kita semasa ditanya pemberita terhadap laporan PERC tersebut,

"PERC Bercakap Melalui Hidung"

Baca apa kata TPM di sini.

PM pun nampaknya tak bersetuju dengan laporan dari PERC tersebut.

Samada PM atau TPM tak setuju atau ramai lagi yang tak setuju dengan laporan tersebut sebenarnya lansung tak dapat mengubah kesan buruk yang dicetuskan dari laporan yang di keluarkan itu dan rakyat keseluruhannya yang akan menanggung segala badi yang bakal terjadi.

PM, TPM dan semua konco-konco mereka sudah tentu tak akan rasa apa-apa, lansung tak terjejas, bolehlah mereka nak nafikan atau tak nak ambil percaya atau buat tak tau saja.

Bila kita nak jual barang dan pembeli kata barang kita tak elok lalu dia tak mau beli, tak guna penjual nak marah-marah pembeli tu, lebih baik dia belek kat barang yang dia nak jual tu samada ada kebenaran dan boleh dibuat sesuatu bagi meyakin semula bakal pembeli.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License