Muhyiddin mencabar kewibawaan Najib !

Saturday 22 December 2012

Lihat gambar Timbalan Perdana Menteri, Muhyiddin Yassin mengepalai solat berjemaah di atas.

Memang biasa bagi orang islam lelaki menjadi imam. Apatah lagi jika lelaki itu seorang pemimpin sebuah negara yang mendakwa negara mereka adalah negara Islam, tentulah menjadi harapan pada rakyatnya yang beragama Islam agar pemimpinnya menjadi Imam dalam solat-solat berjemaah.

Tentu juga menjadi harapan rakyat agar pemimpin-pemimpin besarnya merupakan muka tetap pergi menunaikan solat berjemaah terutamanya solat malam seperti magrib atau insya. Takkan asyik meeting tak habis-habis sampai tak ada masa nak solat berjemaah di masjid sekurang-kurang sekali dua dalam seminggu? apa bagus sangatkah dunia yang kamu kendalikan itu?

Apapun, dalam gambar di bawah ternyata Muhyiddin sedang memberikan mesej jelas pada Bossnya bahawa dia lebih layak menerajui sebuah negara yang didakwa sebagai negara Islam. Itupun jika dalam masa terdekat ini, Najib tidak berjaya menayangkan dirinya sedang mengepalai solat insya di mana-mana surau.

Teringin rasanya nak dengar Najib baca surah Fatihah dan surah lazim ketika mengimami solat magrib atau insya. Asyik dengar dia berucap dengan penuh bersemangat dah biasa sangat, apa salahnya sekali sekala mendengar dia bersolat sambil memperhambakan dirinya pada Allah pula?

Sumber gambar: http://wasukalu.blogspot.com/2012/12/gambar-muhyiddin-imamkan-solat-tersebar.html
Share on :

2 comments:

  1. macam ni aku suka......tak muo kata apa apa...

    ReplyDelete
  2. kamu tu pencuri harta rakyat,penyanyak dan penyamun tanah.Pengkhianat pada negara.Pandy kuty

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License