Lihat Bagaimana Warga Kampung Medan Belasah Warga Afrika Buat Lauk - Awas Ganas 18SG

Monday 19 December 2011



Warga Afrika yang dirakamkan sedang dibelasah teruk oleh orang ramai itu dikatakan ditangkap oleh orang ramai atas cubaan merompak dan menyamun dengan menggunakan senjata. Mereka melakukan rompakan secara berkumpulan. Hanya seramai 3 orang warga Afrika tersebut yang berjaya ditangkap oleh orang ramai. Kejadian dikatakan berlaku di Kampung Medan.

Melaui video kelihatan orang ramai memijak-mijak memukul dengan berbagai alat dan ada juga yang menendang dan menekan dada warga Afrika tersebut dengan kaki. Ada yang lebih terror lagi apabila menyapu muka serta mulut warga Afrika itu yang berdarah dengan kakinya. Ringkasnya mereka memukul bersambung-sambungan sesekali rancak dan sesekali rehat.

Nasib baik Warga Afrika tidak melawan, kalau dia menunjukkan reaksi melawan, sudah tnetu lebih teruk lagi dia akan dibelasah dan berkemungkinan besar maut di tangan orang ramai.

Mereka yang berada di situ dan menyaksikan bagaimana warga Afrika melakukan cubaan merompak sudah tentu akan merasa berang dan menaruh dendam pada kumpulan tersebut dan apabila kumpulan itu tertangkap maka tidak hairanlah semua lupa diri membelasah bagi melepaskan geram.

Tetapi bagi mereka yang hanya melihat sekerat jalan dan tidak menyaksikan adengan meromppak yang dilakukan warga Afrika tersebut sudah pasti akan merasakan ianya agak brutal dan kejam tindakan orang ramai memperlakukan seorang manusia yang sedang terbaring tidak bermaya sebegitu.

Terlebih lagi jika ia disaksikan oleh bangsa yang sama dengan pemuda yang sedang dibelasah itu akan menimbulkan kemarahan mereka terhadap penduduk negara kita. Begitu juga perasaan kita apabila melihat orang kita dibelasah oleh orang lain dari bangsa lain, sudah pasti kita akan menaruh dendam.

Secara teorinya elok kita berkas pesalah dan dibawa kemuka pengadilan untuk diadili dan jika didapati bersalah pihak yang berkuasa akan menjatuhkan hukuman yang setimpalnya terhadap para pesalah. Itu hanyalah teori, bukan mudah untuk menahan diri apabila melihat peluang berada di depan mata melepaskan geram pada warga Afrika. Tambahan pula mereka semakin ramai dan biadab di negara kita.

Kredit kepada  Budak Kampung Online 

Share on :

3 comments:

  1. kena belasah je, kalau kat negeri dia kena bakar hiduo hidup.

    ReplyDelete
  2. so klu tak nak kena belasah mcm nie..jadi jadi penyamun atau perompak.. tak kira lar kat negara mana pun.. orang apa pun..

    ReplyDelete
  3. mmg senang kita mengatakan seseorang penjenayah itu haruslah diberkas kemudian diserahkan kepada pihak berkuasa untuk diadili..

    tetapi sedarkah kita, untuk menangkap penjenayah ganas yg mungkin bersenjatakan parang dan pisau malah mungkin senjata berat seperti pestol, dan juga bertindak agresif maka harus tangkapan tersebut haruslah dilakukan secara agresif jg, dan mereka (penjenyah) pasti akan bertindak balas untuk menyelamatkan diri, jd mau atau tidak, orang ramai yg cuba memberkas pasti akan menggunakan kekerasan untuk melemahkan mereka sebelum diserahkan kpd pihak berkuasa..

    tapi kalau dgn pasukan keselamatan pula bagaimana? huh.. alangkan pendemonstrasi aman sendiri dibelasah dengan belantan, gas pemedih mata dan semburan air berasid, inikan pula kpd penjenayah itam yg x sedar diri menumpan dinegeri malaya dgn suka hatinya membikin onar? kim salam....

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License