Politik Meloya - Umno Dalang Usaha Jatuhkan Khalid Ibrahim

Monday 10 October 2011

Kalau semua nak tau, Umno ni satu-satunya parti politik di dunia yang tak hormat pada perlembagaan. Habih perlembagaan negara dirobek sesuka hati untuk capai segala tujuan dia orang. Tujuan mereka hanya satu iaitu mahu kekal berkuasa jadi kuasa feudal di negara kita.

Apa yang Umno buat selama ini hanya mahu semua rakyat taat pada Umno dan bukannya pada perlembagaan bertulis negara. Habih semua badan yang sepatutnya berkecuali seperti hakim, SPR, Polis dan lain-lain bertukar jadi alat perkakas Umno/BN mencapai matlamat.

Kalau dah badan-badan yang sepatutnya berkecuali menjadi alat dan kuda tunggangan Umno/BN apatah lagi dengan para pegawai kerajaan. Majoriti pegawai kerajaan amat takut pada orang politik Umno/BN. Mereka akan kipas sekuat mungkin Umno/BN untuk jaga periuk nasi mereka dan untuk naik pangkat.

Kalau umno BN mendukung perlembagaan, tak akan ada cubaan kacau pemimpin yang menang dipilih oleh rakyat menjadi Menteri Besar seperti apa yang terjadi pada Khalid Ibrahim. Menteri Besar Selangor tersebut amat berdedikasi dan uruskan negeri macam uruskan syarikat korporat.

Tak kisah macam mana dia nak urus style apapun janji ianya mendatangkan kebaikan pada rakyat Selangor. Jika pimpinan Khalid telus, cekap dan komited untuk rakyat, kenapa pula nak kacau semata-mata hanya segolongan kecil sahaja yang rasa tak puas hati.

Memang ada di kalangan orang PKR yang tak gemar pada cara Khalid memerintah. Tapi alasan yang diberikan hanyalah alasan remeh temeh seperti Khalid seorang yang kemut kedekut dan tak jaga kebajikan orang parti dan melebihkan ketelusan daripada pilih bulu. Apa salahnya semua itu, dan itulah keunikan janji-janji pakatan rakyat kepada rakyat berbanding BN.

Share on :

1 comment:

  1. Depa ni bukan boleh tengok benda elok asek nak runyeh saja- cakap orang utara.

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License