Calon UMNO Di Galas - Perangkap Untuk Tengku Razaleigh Hamzah

Monday 4 October 2010

Sebelum ini Datuk Nik Abdul Aziz menyuarakan rasa tidak wajar apabila Umno mahu meletakkan Ku Li sebagai calon di Galas. Banyak juga pandangan dari pelbagai pihak yang menganggap itu satu tindakan penghinaan Umno terhadap Ku Li yang semua orang di Malaysia dan juga luar negara mengenalinya.

Seperti laporan dari SinChew di sini, amat menarik apabila penulis bertanya samada kita pernah melihat bagaimana rupa bentuk "business card" Ku Li?, ya saya juga tak pernah tengok, anda nak tahu?...


Pada kad perniagaannya hanya tertera "Tengku Razaleigh Hamzah", tiada lagi lain-lain perkataan, kerana apa?, kerana memang tak perlupun nak tulis apa-apa pada kad perniagaan Ku Li, semua orang dah tahu kerana dia berkhidmat dan berpolitik dah terlalu lama macam-macam sumbangan dia telah beri pada negara,  pernah hampir-hampir jadi presiden Umno pun.

Eloklah Umno pilih calon yang lain demi untuk bersopan dan berbudibahasa sikit dengan veteran Umno Ku Li tersebut, janganlah sebab Ku Li dilihat lantang mengkritik kerajaan dan juga bersetuju dengan usaha Pas mendapatkan Hak royalti minyak maka dia nak dimalukan.

Walau apapun, Ku Li masih belum memberikan apa-apa jawapannya, sudah tentu sebagai orang lama yang penuh pengalaman dia dapat memcium taktik-taktik kotor budak-budak mentah dalam parti Umno.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License