Bolehkah peniaga kecil bina 'world class business'

Monday 15 October 2012

Bila sebut perniagaan kecil, kita teringat perniagaan seperti pasar malam, jual goreng pisang, putu mayam, nasi lemak, mee goreng, pasembur, sate, kacang rebus dan lain-lain lagi yang seumpama dengannya. Kedai burger tepi jalan atau menumpang sebelah kedai orang juga masuk dalam kategori perniagaan kecil.

Restoran juga satu jenis perniagaan kecil. Itupun bukan jenis yang meletup-letup dapatkan pinjaman kerajaan, buat sistem francais dan lain-lain lalu kembangkan ke seluruh pelusuk tanah air dan akhirnya menutup satu persatu kedai atau cawangannya seperti restoran sekinchan ikan bakar.

Untuk bina worls class business sebenarnya tak perlu besar. Sejauh mana pembesaran kedai dan sebanyak mana cawangan yang anda ada tak penting, tapi kita mesti ada sikap dan ilmu untuk membina perniagaan bertaraf dunia supaya perniagaan tidak hanyut atau terpaksa ditutup sebab tidak mendapat sambutan.


Bagaimana nak lakukan semua itu?, jika anda salah seorang peniaga kecil-kecilan dan ada impian atau tertanya-tanya bagaiman cara berfikir yang betul untuk seorang usahawan kecil-kecilan, anda boleh dapatkan semua itu dengan menyertai Bengkel Usahawan jaya.

Jangan lepaskan peluang ini untuk berkongsi bersama mereka yang telah berjaya menjadi Taukeh di mana perniagaan mereka menjadi sumber yang membantu mereka hidup dengan cara yang mereka mahu. Segera baca tawaran Bengkel Usahawan jaya
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License