Hanya orang gila percaya fitnah begini!

Saturday 11 August 2012

Cuba baca apa Sewel sebelah ni tulis. Aku lampirkan petikan dari wall kat FB dia. Kununnya skandal seks Tuan Guru Nik Aziz di Mekah akan di dedahkan.

Hahaha! aku tergelak sampai meleleh ayaq mata baca drama tuduhan seks macam ni pada seorang pemimpin berumur (nak kata tua nanti ada orang marah pulak) seperti Nik Aziz yang jernih ayer mukanya dan tak pernah cakap selain daripada mengingatkan kita semua agar takutkan Allah.


Tuang Guru bila cakap atau komen apa saja peristiwa tak pernah sesekali dia lupa untuk kaitkan dengan mengajak manusia kepada takutkan Allah. Itu satu hal, lagipun Tuan Guru yang aku hormat dan sayang ini dalam tahun lepas saja berapa kali masuk wad sebab uzur. Masih lagi mereka nak kaitkan dia dengan skandal kegemaran puak gerombolan tak bermoral...seks!

Orang kata mereka yang gila akan rasa semua orang lain adalah gila macam dia, orang jahat pula fikirkan semua orang jahat macam dia, orang baik pula mengharapkan orang semua baik macam dia manakala orang gila seks akan merasakan semua orang lain gila seks macam dia. Jadinya puak yang tuduh orang lain ada skandal seks sebenarnya bersepah dengan skandal seks dan rasakan orang lain begitu juga.

Nampaknya orang yang buat tuduhan macam tu ada ciri-ciri setan yang mahu semua orang jahat macam dia. Setan siap berdoa pada Allah mohon untuk sesatkan semua manusia. Puak ni macam tu juga, mengharapkan semua orang gila seks macam mereka.

Aku sumpah mereka yang percaya dengan cerita baghal ni tak siuman 7 keturunan, melainkan mereka itu memang dah tak siuman, tak perlulah aku sumpah lagi. Kesihan aku kat depa....tapi apa nak buat dunia dipenuhi dengan berbagai makhluk yang melata dengan berbagai rencam peelnya.
Share on :

3 comments:

  1. satu jari menuding kat TGNA jari yang lain pula menuding kat dia[penudoh].biarlah tuduhan dia menjadi doa bagi dia.

    ReplyDelete
  2. dia ni tak baca quran ka? (islam kah dia?). orang bukan islam pun baca quran (samada depa percaya atau tidak, itu isu lain)& depa 'observe' kelakuan & percakapan kebanyakan orang2 islam termasok yg digelar ustaz/ulamak/mufti & apa ka jadah lagi bertentangan dgn quran & bila bila depa kritik, kita marah sampai nak berperang.

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License