Mampukah PAS ganti UMNO dengan ucapan begini?

Thursday 19 July 2012

Aku bukannya segolongan dengan mereka yang menolak ulamak dan bukan juga golongan mereka yang mahu menfsirkan Islam ikut akal sendiri. Tapi bila aku dengar ucapan begini dari seorang orang besar PAS, pelapis yang bakal menerajui PAS pada masa akan datang dan anak kepada Tok Guru yang paling dihormati dan digeruni kawan dan lawan...aku hanya mampu geleng kepala. Adakah aku telah sesat kerana tidak bersetuju dengan doktrin sebegini...aku yakin tidak kerana aku yakin dengan ilmu yang kawan-kawan sekeliling aku ada juga dengan ilmu yang aku ada, cukup untuk menyelamatkan aku membuat pilihan yang betul...

Share on :

5 comments:

  1. http://lagiberita.blogspot.com/2012/07/polis-ji-bekas-komunis-dikesan-resapi.html

    ReplyDelete
  2. As salam Tuan Blog,

    selamat menyambut Ramadhan dan selamat berpuasa.

    ReplyDelete
  3. salam..sememangnya benar apa yg dilafazkan cuma kena faham btul2..golongan ulama bljr ilmu balaghah(ayat kiasan)sbb tu klu yg xbljr bhsa arab,balaghah,agama dgn mndalam selalu keliru..cthnya bg ayat yg dmksudkan dgn "allah mnyuruh ke putrajaya"..allah menyuruh mentadbir bumi blandaskan al-quran&sunnah,so pjuangan PAS adalah prjuangan islam..jd ke putrajaya tu mksudnya untuk memerintah & melaksanakan pemerintahan islam..sekian wslm..

    ReplyDelete
    Replies
    1. sebab tu lah ramai orang makin menjauhkan diri dari Islam agaknya. Kerana para alim ulamanya lebih suka menyusahkan istilah supaya orang ramai tak faham.

      Sepatutnya mencari istilah yang kanak-kanakpun faham! Wallahu'alam

      Delete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License