Ketua Cawangan Kena Halau Keluar Rumah Seminggu Sebelum Raya - Minta PAS Pulau Pinang Tolong Tengok Hamba Allah Ni !

Tuesday 13 September 2011

Sedih baca berita Roslan Bin Aziz, seorang Ketua Pas Cawangan di Bayan Lepas Pulau Pinang yang kena halau dari rumah seminggu sebelum menyambut perayaan Aidilfitri baru-baru ini. Walau apapun sebabnya, ia tak sepatutnya terjadi ditengah kesibukan umat Islam menyambut ketibaan Aidilfitri di mana dia sekeluarga terpaksa keluar dari rumah.

Dari berita yang dilaporkan Roslan telah berusaha menyelesaikan masalahnya dengan berjumpa kepimpinan negeri yang ada tetapi malangnya tiada sambutan yang memberansangkan dari mana-mana pihak.

Eloklah kepimpinan Pas negeri atau kawasan membantu rakan mereka yang sedang berada di dalam kesempitan tersebut. Lagipun beliau dikatakan menyokong dan aktif Pas sejak tahun 1994 lagi. Jangan sia-siakan orang yang setia bekerja untuk masyarakat, bukannya ramai orang yang sanggup berkecimpung dalam kerja-kerja parti terutamanya PAS yang mana ahlinya lebih banyak terpaksa memberi daripada menerima.

Lainlah kalau aktif dalam parti Umno, banyak yang boleh masuk daripada keluar, sebab itulah mereka berebut sesama sendiri untuk menonjolkan diri. Banyak peluang terbentang bagi yang berjaya menonjolkan diri. Bagusnya Umno ini ialah mereka sentiasa berusaha membantu ahli mereka terutamanya yang berpotensi dan ada pangkat.

Kalau ada orang yang perlu dibantu, yang lebih utama sudah tentulah orang yang paling dekat dengan kita. jadi kalau Pas nak bantu orang, sudah tentu ahli Pas lebih utama dibantu kemudia barulah bantu orang sebab kalau ahli Pas sendiri tak dapat hidup macam mana mereka nak berdiri dan membantu orang ramai.

Berita di bedal dari Utusan Meloya.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License