Politik cari Salah Orang Tak Akan habis

Thursday 19 August 2010

Sudah menjadi kebiasaan para ahli politik mencari dan membongkar salah lawannya untuk memujuk agar rakyat memilihnya sebagai pengganti. Terutamanya bagi pihak pembangkang yang kalau kita dengar ceramah mereka kita akan dihidangkan dengan berbagai hidangan salah laku pemerintah serta kesilapan mereka. Kononnya jika rakyat memilih mereka maka tidak akan ada lagi kesilapan atau keterlanjuran, mereka akan pasti lebih baik dari pemerintah yang ada sekarang.

Begitulah terjadi di negara kita yang dapat kita lihat para badut yang menggelarkan diri mereka pejuang rakyat, wakil rakyat, berusaha untuk rakyat, tiada kepentingan diri dan macam-macam benda best-best lagi untuk rakyat. Kerja mereka tak habis-habis korek dan korek salah parti pemerintah, kalau yang memerintah BN, PR akan korek salah BN. Kalau yang memerintah PR, BN akan mengorek salah PR.

Rakyat kat bawah duduk mencangkung melihat lakonan dan aksi mereka di atas pentas politik. Mungkin tiba masanya rakyat bangun menghumban pelakon yang berlebihan turun ke pentas tak kira apa parti mereka, malah tolak awal-awal lagi sebelum mereka layak menjadi calonpun, dengan membongkar semua salah laku lakonan buruk mereka dalam kehidupan seharian.

Cuba baca contoh cerita di atas dalam kes Ronnie Liu dengan klik di sini.

Tak ramai yang dapat masuk syurga, majoriti manusia masuk neraka, jadi tak hairanlah kalau banyak manusia yang sesat dan jahat, apatah lagi kalau ada kuasa bukan senang nak uruskan nafsu.
Share on :

2 comments:

  1. Saya pasti idea ni datang dari org yg suka bermuhasabah ttg pandangan politik mereka. sebagai pengundi pas yg sudah jelak dgn politik, sy turut bkongsi pandangan yg sama. politik msia hr ini sebenarnya tiada apa2, melainkan perseteruan dan perpecahan umat Islam.
    Amat membimbangkan, jika msia hr ini akan senasib dgn melaka yg dulunya sebuah empayar tapi hr ini hanya tinggal sebesar tapak tangan.
    Bersatulah umat Islam demi masa depan bukanyanya mjatuhkan sesama sendiri. Apakah ertinya jika kita berusaha menjatuhkan TS Taib dan menaikkan Baru Bian? Perjuangan menegakkan Islamkah ini???

    ReplyDelete
  2. Politik Malaysia hari ini amat memualkan!!

    ReplyDelete

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License