PR Selangor: Dulu Tuduh BN Songlap Duit Pasir, Sekarang Kena Batang Hidung Sendiri

Tuesday 11 May 2010

Antara isu yang ramai orang dok cerita di kedai kopi tentang pentadbiran BN di Selangor dulu adalah berlakunya penyelewengan dalam projek korek, ambil dan jual hasil pasir yang terdapat banyak di sekitar sungai-sungai di negeri Selangor.

Saya selalu dengar bagaimana orang-orang tertentu yang baik dengan bekas MB dulu tiba-tiba menjadi-jadi kekayaannya hasil dari projek jual pasir.

Hasil daripada kisah yang memang dah diketahui umum itu, PR sebaik sahaja berjaya mentadbir Selangor menubuhkan satu syarikat yang dinamakan Kumpulan Semesta Sdn Bhd bagi menguruskan hasil pasir serta galian di Selangor secara bersepadu. Ia ditubuhkan atas dasar Merakyatkan Ekonomi Selangor.


Kini nampaknya terdapat tuduhan berserta bukti bahawa KSSB yang sepatutnya merakyatkan ekonomi itu telah meranapkan ekonomi rakyat dengan berlakunya aktiviti rasuah serta penyelewengan dengan amat meriah sekali. Isu ini dibangkitkan oleh Ahli Parlimen KaparS. Manikavasagam.

Baca laporan terkini isu KSSB dengan klik di sini.

Begitulah manusia, senang tengok kelemahan orang apabila diri sendiri tidak di uji. Sekali kena uji dengan peluang di depan mata, terus kelabu berpinau. Telus serta kejujuran entah kemana.

Harap MB Selangor tidak cuba-cuba nak tutup bangkai yang mula telah mengeluarkan bau ini sehingga mengganggu tuan rumah sendiri. Keluarkan segera dan tanam terus bangkai-bangkai itu agar rumah kembali normal tidak busuk lagi.

Itulah kelebihan pembangkang, dia akan terus bangkang walaupun sama-sam kawan dia jika tak betul. Hidup pembangkang!!!.

S Manikavasagam tidak keseorangan dalam membetulkan penyelewengan yang berlaku di KSSB, klik di sini untuk maklumat lanjut.
Share on :

No comments:

Post a Comment

 
Copyright © 2015. ABU.
Design by Herdiansyah Hamzah. Published by Themes Paper. Powered by Blogger.
Creative Commons License